Jolastuz hazten, ekinez hegan

2025-02-12

Haur Hezkuntzan, jolasa haurren garapen integralaren oinarria da. Jolasten ari direnean, esperimentatzen dute, esploratzen dute eta inguruko mundua ezagutzen hasten dira. Haurrek beren jakin-minari jarraituz, ekintza konkretuetara egiten dute jauzi, eta horrek ikaskuntza sakona eta esanguratsua ahalbidetzen du.

Jolasa, ikaskuntzaren hasiera

Jolasa ez da soilik entretenimendua; haurrek euren ingurunea ulertzeko eta munduarekin harremanak izateko tresna nagusia da. Askatasunez aritzen direnean, gaitasun sozialak, emozionalak eta kognitiboak garatzen dituzte. Era berean, haien sormena eta autonomia bultzatzen dira.

Ekintza, esperientzien bidezko ikaskuntza

Jolasetik ekintzara igarotzea haurrek beren ideiak eta hipotesiak probatzeko aukera bikaina da. Manipulazioaren, esperimentazioaren eta behaketaren bidez, kontzeptu berriak barneratzen dituzte. Esate baterako, eraikuntzetan aritzeak pentsamendu logikoa eta espaziala garatzen laguntzen du, eta rol-jokoek gizarte-trebetasunak indartzen dituzte.

Pedagogiaren garrantzia prozesu honetan

Haur Hezkuntzan erabiltzen den pedagogiak ingurunea, materialak eta helduen laguntza bideratzen ditu, haurrek modu autonomoan eta motibatuan ikas dezaten. Hezitzaileen ardura da esperientzia aberatsak eskaintzea, haurrak erronka berriei aurre egitera bultzatuz eta haien jakin-min naturala sustatuz.

Beraz, jolasetik ekintzetara igarotzea ezinbestekoa da haurren garapenean. Ikaskuntza benetan esanguratsua izateko, haurrei ingurune egokia eta esperimentatzeko aukerak eskaini behar zaizkie. Haurrak protagonista bihurtzen dira, beren erritmoan eta interesetan oinarrituta.