Lur Planetaren eragileak: erronka berritzailea Lehen Hezkuntzan

2025-01-09

Lehen Hezkuntzako 6. mailako ikasleek aste honetan Lur planetaren barne eta kanpo eragileak aztertzeko erronka zirraragarri bati aurre egin diote.

Jarduera honek ikasleen autonomia, talde-lana eta konpetentzia digitalak garatzea izan du helburu, eta metodologia berritzaile bat jarraituz burutu da.

Prozesua honela antolatu dute:

1️⃣ Talde-lanak eta espezializazioa:
Bi gelak elkartu eta sei talde osatu dituzte, bakoitzak barne edo kanpo eragile bat aztertzeko. Taldekide bakoitzari eragile bat egokitu zaio, hala nola:

  • Barne eragileak: sumendiak 🌋, lurrikarak 🌎…
  • Kanpo eragileak: haizea 🌬️, ura 💧, izotza ❄️…

2️⃣ Adituen bilerak:
Eragile bera egokitu zaien ikasleak elkartu dira informazioa bilatzeko eta partekatzeko. Talde-lanaren bidez, informazioa modu errazean ulertu eta egituratu dute.

3️⃣ Ezagutza trukatzea:
Ondoren, ikasle bakoitza bere jatorrizko taldera itzuli da eta tokatu zaion eragileari buruzko azalpena eman die bere kideei. Horrek, ikasle bakoitzaren ulermena eta azalpen gaitasuna sendotzeaz gain, talde osoak ikasteko aukera eskaini die.

4️⃣ Sormena martxan!
Amaitzeko, taldeka, mapa mutuak sortu dituzte ikasitakoa modu bisualean azaltzeko. Ikasleek mapa hauek aurkeztu dituzte gela osoaren aurrean, azalpen argiak emanez eta galderei erantzunez.

Emaitzak:

Jarduera honek ikasleak protagonista bihurtu ditu, autonomia eta ardura sustatuz. Era berean, ikasteko modu berritzaile eta kolaboratibo bat erakutsi du, eta Lur planetaren inguruko ezagutza sakondu dute.

Ikasleek elkarlanean aritu dira, sormena, komunikazioa eta pentsamendu kritikoa garatuz. Jarduera hau hezkuntza berritzailearen eredu bikaina izan da, ikasleen konpetentzia anitzak praktikan jartzeko aukera eskainiz.