Lurra landatzen, ametsak hazten
2025-03-19
Bigarren Hezkuntzako oilategiko arduradun taldeak buru belarri lanean ari dira Lehen Hezkuntzako ikasleei laguntzen, baratzako prestaketa lanetan.
Udaberrian, Lehen Hezkuntzako ikasleek lurra landatzen hasiko dira, eta jarduera honen bidez, ikaskuntza prozesua zuzeneko esperientzietan oinarritzen da, ikasleek naturarekin eta talde-lanarekin harreman estua izateko aukera izango dutelarik.
Baratzako jarduera honek ikasleei natura bera bizitzan eta ikaskuntza prozesuan modu aktiboan sartzearen garrantzia ikusarazten die. Lurra landatzen, ongarri naturalak erabiltzen, landareak zaintzen eta ingurunearen zaintza aktiboa egiten ikasleek, baita hainbat adinetako ikasleek elkarrekin lan egitea ere, talde-lana bultzatzeko aukera ematen du. Jarduera hau ez da soilik landareen hazkundea sustatzeko, baizik eta ikasleen heziketa prozesuan parte hartzeko eta taldeko lana lantzeko tresna garrantzitsua ere bada.
Bigarren Hezkuntzako ikasleek, oilategiko arduradun gisa, oso funtsezko lana egiten dute, Lehen Hezkuntzako ikasleei laguntza praktikoa eskaintzen baitiete, bertako baratzean lantzen diren proiektuen inguruan. Hala, bi adin-taldeek esperientzia aberasgarria partekatzen dute: Lehen Hezkuntzako ikasleek ikaskuntza praktikoa dute, eta Bigarren Hezkuntzakoek beren esperientzia eta ezagutzak transmititzen dituzte, irakasle izango balira bezala.
Lehen Hezkuntzako ikasleek, Bigarren Hezkuntzakoek lagunduta, ikastolako baratza prestatzen hasten dira, lurra landatzeko eta landareak eta barazkiak hedatzeko prest. Prozesu horrek euren heziketa prozesuan garrantzi handia du, bertako baratza ikastolan natura errespetatuz ikasteko aukera baita, baita ingurunearekin arduraz jokatzen ikasteko ere. Ikasleek landareen hazkuntza prozesua zuzenean ikusten dute eta baratza eraldatzea ikasgelako teorietan ikasitakoaren aplikazioa bihurtzen da.
Horrez gain, ikasleek taldeko lanaren garrantziaz jabetzen dira, eta adin desberdinetako ikasleek elkarrekin lan egiteak ikastolako oinarrietako bat dela ikusten dute. Ikastolan hainbat adinetako ikasleak elkarrekin jarduten ikustea esperientzia oso aberasgarria da, eta eraikin berean egoteak aukera paregabea eskaintzen die horretarako. Horrela, ikastola bere hezkuntza-komunitatea sendotzen eta zabaltzen ari da, ikasleen elkarlana sustatuz eta hainbat adin eta esperientzia ezberdinekin aberastuz.
Gainera, baratzako proiektua ez da soilik naturarekin harremanetan jartzea. Ikasleek, taldean lan eginez, elkarrekin erronkak gainditzen dituzte, eta jarduera horrek ikaskuntza integrala sustatzen du, ikasleak emozionalki, sozialki eta intelektualki hobetuz. Era berean, naturaren zaintza, ekologia eta ingurumenarekiko errespetua lantzen dituzte, ikasleei ingurunea hobeto ulertzen eta zaintzen lagunduz.
Ikastolako hezkuntza-prozesuak komunitatean oinarritzen jarraitzen du, ikasle guztien parte-hartzea bultzatuz eta ikaskuntza aktiboa eskainiz. Ikastolaren ikuspegia ez da soilik ikasgelan gertatzen, baizik eta kanpo espazioetan, eta horrek ikasleen heziketan elkarrekin lan egiteko eta naturarekin harreman zuzena izateko aukera ematen du.
Aurtengo baratza-proiektua ikasleentzako esperientzia hezitzailea eta baliotsua izan da, eta etorkizuneko proiektuek bide horretan jarraitzea espero da, elkarrekin ikasten eta naturarekin gehiago konektatzen diren hezkuntza-ibilbideak eskaintzen. Ikastolak, etorkizunean, funtsezko balioak lantzen jarraituko du, hala nola ingurumenarekiko errespetua, talde-lana, eta hainbat adinetako ikasleen artean egon daitezkeen loturak indartuz.